Skip to content

Balony reklamowe. Oryginalna forma reklamy i jej zalety

12 May 2022

Z czym kojarzą Ci się balony? Dla wielu to miłe wspomnienia z dzieciństwa, rodzinne festyny czy wyjątkowe uroczystości. Dla innych balony to świetna forma na stworzenie lekkiej, ale eleganckiej dekoracji. Lecz każdy, kto prowadzi firmę wie, iż balony mogą stanowić doskonałą powierzchnię reklamową. Balony reklamowe są dziś bardzo popularne, ale nie jest to nowa forma reklamy. Przedsiębiorstwa korzystają z niej już od wielu lat, niemniej od niedawna stała się ona bardziej dostępna, a przede wszystkim indywidualna.

Balony reklamowe – nowoczesność i tradycja w jednym

Balony z nadrukiem to znana od lat forma reklamy. Niemniej do niedawna była ona zarezerwowana wyłącznie dla wąskiej grupy odbiorców. Większość firm zajmujących się drukowaniem balonów oferowała wyłącznie uniwersalne nadruki oraz w dużych nakładach setek czy nawet tysięcy sztuk. Wynikało to z dużych kosztów utrzymania maszyn offsetowych wykorzystywanych w drukowaniu balonów. Z tego względu małe i średnie przedsiębiorstwa nie mogły składać mniejszych zamówień.

Dzisiaj, gdy technologia mocno się rozwinęła na przestrzeni lat, również balony reklamowe zyskały znacznie szersze zastosowanie. Obecnie nowoczesne metody wydruku, na przykład sitodruk, umożliwiają zamówienie kilkunastu lub kilkudziesięciu balonów z dowolnym nadrukiem. Balony mogą więc zawierać oryginalne logo Twojej firmy, z dokładnym odwzorowaniem kolorystyki oraz czcionki. Taka reklama na balonie z pewnością okaże się skuteczna i ponadczasowa.

Zalety balonów reklamowych

Gdy zastanawiasz się, jaką formę reklamy wybrać dla swojej firmy, musisz wziąć pod uwagę wiele czynników: jej umiejscowienie, grupę docelową, ale też budżet i oczekiwane efekty. Balony reklamowe to świetne narzędzie marketingowe, gdyż sprawdza się w różnych okolicznościach, a jednocześnie jest dostępne w przystępnej cenie. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety balonów reklamowych.

Niepozorna forma reklamy

Balony to niepozorny produkt, w którym drzemie ogromny potencjał. Dostępne w większości sklepów z artykułami dekoracyjnymi, mogą kojarzyć się głównie z imprezami typu urodziny, komunia czy ślub. Ale wystarczy umieścić na nich odpowiedni nadruk, aby stały się skuteczną formą reklamy. Jednocześnie będą stanowić fantastyczną ozdobę, na przykład stoiska firmy na targach biznesowych. To strzał w dziesiątkę, jeśli zależy nam na minimalistycznej, ale nowoczesnej formie marketingu.

Nienachalna reklama

W czasach, gdy różne formy reklamy zalewają nas niemalże z każdego źródła, balony firmowe to bardzo subtelny i nienachalny rodzaj promocji. Estetyczne i czytelne napisy oraz modny kolor balonów sprawią, że taka reklama będzie naprawdę przyjemna dla oka. Wielu osobom obecność balonów na przykład przy stoisku czy wejściu do sklepu kojarzy się z otwarciem nowego punktu i ciekawymi rabatami i może skłonić je do podejścia i zapoznania się z ofertą.

Tani nośnik reklamowy

Balony z nadrukami to jedna z tańszych form reklamy. W porównaniu z wynajęciem billboardu czy reklamy internetowej, kosztuje naprawdę niewiele, a może być równie skuteczna. Z tego względu wiele firm w pierwszej kolejności decyduje się na balony reklamowe, gdyż ich zasięg jest duży, forma estetyczna i nienachalna, a skuteczność w promowaniu marki naprawdę wysoka.

Rodzaje balonów reklamowych

Poznaj najpopularniejsze rodzaje balonów wykorzystywane w reklamie i marketingu.

Balony lateksowe – najprostsza z reklam balonowych

Najprostszą formą reklamy balonowej jest nadruk na balonach lateksowych. Takie balony można umieścić pojedynczo na patykach i rozdawać naszym potencjalnym klientom lub też umieścić je w bramie z balonów czy figurach balonowych. Reklama z balonów lateksowych jest niedroga, ale efektowna. Z powodzeniem sprawdzi się na różnego rodzaju eventach, targach, kampaniach reklamowych, imprezach branżowych czy konferencji.

Balony foliowe z logo

Balony foliowe z nadrukiem różnią się od balonów lateksowych nie tylko materiałem wykonania. Balony foliowe mogą mieć różne kształty, przez co stanowią bardziej oryginalny nośnik reklamy. Wykonany na nich nadruk, na przykład logo firmy jest lepiej widoczny dzięki temu, że folia nie jest matowa, lecz błyszcząca. Duże balony foliowe z nadrukiem reklamowym napełnione helem będą się wyróżniać i przykuwać uwagę zarówno dorosłych, jak i dzieci.

Balony giganty z logo

A może chciałbyś mieć jeden balon reklamowy, ale ogromnych rozmiarów, obok którego nie będzie można przejść obojętnie? W takim razie zainteresują Cię balony giganty. Choć ich zadruk, jak i montaż kosztuje więcej, z pewnością wybór ten daje więcej możliwości. Balony giganty spełniają bowiem funkcję dużych billboardów reklamowych. Są widoczne z różnych stron, można je przetransportować tam, gdzie chcemy się reklamować oraz przykuwają uwagę, gdyż są oryginalną i niestandardową formą reklamy.

Podsumowanie

Podsumowując, można śmiało powiedzieć, że balony reklamowe to skuteczna forma reklamy wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Do jej największych zalet należy:

  • subtelność przekazu – reklama jest widoczna, ale nie natarczywa;
  • uniwersalność – balony są zarówno reklamą, jak i ozdobą np. stoiska;
  • atrakcyjna cena – w porównaniu do innych form reklamy, na przykład billboardów, balony z nadrukiem wychodzą znacznie taniej;
  • możliwość zaprojektowania własnego nadruku i wyboru ilości nakładu – zamówienie odpowiada dokładnie Twoim potrzebom.

Jeżeli Ty i Twoja firma jesteście zainteresowani zakupem balonów reklamowych, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz do kontaktu.

Balony reklamowe. Oryginalna forma reklamy i jej zalety

12 May 2022

Z czym kojarzą Ci się balony? Dla wielu to miłe wspomnienia z dzieciństwa, rodzinne festyny czy wyjątkowe uroczystości. Dla innych balony to świetna forma na stworzenie lekkiej, ale eleganckiej dekoracji. Lecz każdy, kto prowadzi firmę wie, iż balony mogą stanowić doskonałą powierzchnię reklamową. Balony reklamowe są dziś bardzo popularne, ale nie jest to nowa forma reklamy. Przedsiębiorstwa korzystają z niej już od wielu lat, niemniej od niedawna stała się ona bardziej dostępna, a przede wszystkim indywidualna.

(more…)