Balony od wielu lat są wykorzystywane do uświetniania różnych imprez zarówno prywatnych, jak i oficjalnych. Służą też do zabawy, zwłaszcza małym dzieciom, którym te lekkie i kolorowe gadżety dostarczają wiele radości. Balony lateksowe z nadrukiem to również świetny nośnik reklamy.
Za pomocą balonów możesz promować własną markę lub firmę. Poznaj tajemnice produkcji i drukowania, a także reklamowe możliwości tych gadżetów.
Co to są balony lateksowe z nadrukiem?
Balony lateksowe powstają z mieszanki lateksu i barwnika w określonym kolorze. Dzięki formowaniu, na specjalnej główce uzyskują kształt przypominający kulę z wąskim zakończeniem, przez które można je napełniać powietrzem.
Produkuje się też balony lateksowe w innych kształtach, stosując do tego celu specjalne formy. Dzięki nim powstanie np. balon w kształcie serca, idealny na walentynki lub do dekoracji sali weselnej.
Uzupełnieniem kolorowego gadżetu o szerokim zastosowaniu jest nadruk. Balony są drukowane wyłącznie metodą sitodruku (nie stosuje się innych technik druku). Na balonach lateksowych można nanieść od 1 do 8 kolorów Pantone lub można wykonać nadruk wielokolorowy CMYK.
Jak powstają balony lateksowe?
Standardowe balony lateksowe powstają na zautomatyzowanej linii produkcyjnej, na której pomiędzy wieloma stanowiskami, przesuwają się formy balonowe. Niemal każda z czynności polega na zanurzaniu form w kolejnej kąpieli, począwszy od tej w mieszance lateksu z barwnikiem, po taką wykorzystującą gorącą wodę.
Poszczególne etapy tego procesu mają na celu uzyskanie materiału o odpowiedniej elastyczności, właściwie zwulkanizowanego, jednolitego strukturalnie i kolorystyczne.
Niektóre kąpiele mają też poprawiać właściwości użytkowe balonów. Przykładem jest zanurzanie szablonów z lateksem w wodzie z talkiem, który zapobiega sklejaniu materiału.
Stosuje się też specjalne szczotki, które podwijają krawędzie ustników. Na ostatnim etapie produkcji balony lateksowe są prane w specjalnej przemysłowej pralce.
Proces drukowania na balonach lateksowych
Balony z logo firmy to tani sposób na reklamę. Jednak, aby mogły pełnić taką funkcję, trzeba umieścić na nich określony przekaz. Może on mieć formę graficzną w postaci logo firmy lub znaku marki. Może też być wiadomością tekstową. Należy jednak pamiętać, że powierzchnia balonu jest ograniczona. Dlatego wydruk na balonie powinien być prosty, zwięzły i czytelny.
Najlepsze efekty w tym zakresie zapewnia sitodruk. Jest to technika stosowana już od kilkuset lat, polegająca na przeciskaniu farby przez specjalne sito. Jest też stosunkowo tania i szybka, zwłaszcza że nadruki na balonach najczęściej są jednokolorowe.
Metodą sitodruku można wykonać dowolny nakład balonów reklamowych bez wpływu na koszt jednostkowy produktu. Dlatego doskonale sprawdza się zarówno wtedy, gdy balonami chcesz dekorować rozmaite eventy, jak i wówczas, gdy są one potrzebne tylko na firmowy Dzień Dziecka.
Skład materiału i cechy charakterystyczne
Balony lateksowe, jak wskazuje ich nazwa, powstają z naturalnego lateksu.
Koloidalny roztwór kauczuku naturalnego powstaje z surowca bazowego, którym jest sok mleczny roślin kauczukodajnych. Substancję poddaje się stabilizacji związkami alkalicznymi, a następnie miesza z koagulantami i zagęszcza, np. przez odwirowanie. Po drodze w trakcie tego procesu dodaje się też barwnik, który odpowiada za różne kolory balonów. Mieszanie barwnika z lateksem trwa nawet kilkanaście godzin.
Utwardzony lateks charakteryzuje się bardzo dużą elastycznością oraz zdolnością do zapamiętywania kształtów. Dzięki temu po wypuszczeniu z balonu powietrza, powraca do swojej pierwotnej formy. Materiał jest odporny na wodę i nie rozpuszcza się w niej, ale wykazuje wrażliwość na węglowodory alifatyczne i aromatyczne, chlorowcopochodne.
Dlaczego warto wybierać balony lateksowe z nadrukiem?
Balony z nadrukiem stanowią ponadczasowy nośnik reklamowy. Przyciągają uwagę otoczenia swoimi walorami, są tanie w produkcji, a dzięki lekkości – łatwe w montażu.
Do wykonania dekoracji z balonów nie trzeba budować specjalnych konstrukcji. Wystarczy związać ze sobą sto czy dwieście nadmuchanych kul i przymocować do dowolnej, stabilnej podstawy. Może nią być latarnia uliczna, brama wjazdowa czy fasada budynku.
Pęki kolorowych balonów są widoczne z daleka i można je umieszczać dosłownie wszędzie – wewnątrz i na zewnątrz budynków. Mogą też być stałym elementem dekoracji lub reklamowym gadżetem, który rozdają hostessy obsługujące targi branżowe.
Zalety korzystania z balonów lateksowych z nadrukiem
Wyjątkową cechą, którą mają balony z logo firmy, jest zdolność do wypełniania dużych przestrzeni. Po nadmuchaniu wielokrotnie zwiększają swoją objętość, co pozwala na tworzenie imponujących, rozbudowanych dekoracji niewielkim kosztem i bez potrzeby budowania skomplikowanych konstrukcji nośnych.
To jeden z wielu atutów balonów lateksowych. Dzięki tym gadżetom unikalną oprawę zyskują imprezy firmowe, eventy, targi branżowe, na których można wyróżnić stanowiska. Sporo możliwości stwarzają rozmaite kolory balonów, które można dobierać do flagowych barw firmy czy produktu.
Koszty w porównaniu do innych metod reklamy
Do niewątpliwych zalet, jakimi wyróżnia się balon reklamowy, można też zaliczyć niski koszt jego wykonania. Wyprodukowanie jednej lateksowej kuli wymaga zainwestowania kilkunastu groszy.
Tani jest również sitodruk, którego koszt jednostkowy nie zmienia się w przypadku małych i dużych serii. Dlatego promowanie marki z wykorzystaniem tych gadżetów jest znacznie ekonomiczniejsze niż np. wykorzystanie banera reklamowego.
Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że banery wymagają wybrania miejsca ekspozycji, za którego dzierżawę trzeba płacić. Balony lateksowe z nadrukiem można umieszczać wszędzie, bez potrzeby wynajmowania miejsca.
Rodzaje balonów lateksowych z nadrukiem
Kampania reklamowa realizowana z udziałem balonów z logo firmy może być o tyle ciekawa, że gadżety te są dostępne w wielu wariantach. Stwarza to szerokie możliwości ich wykorzystania.
Przykładowo balony małe dostępne w kilku opcjach wymiarowych można łączyć w pęki, girlandy, tworzyć z nich przejścia lub wręczać pojedynczo gościom podczas eventu. Z kolei balony duże doskonale zaprezentują się jako stały element reklamowy montowany przed wejściem do firmy w zastępstwie pylonu.
Balony lateksowe są też dostępne w szerokiej gamie kolorów oraz w różnych kształtach. Do popularnych i często wykorzystywanych należy balon mający kształt serca.
Balony lateksowe z nadrukiem – zastosowanie
Reklama to jeden z obszarów, w którym zastosowanie balonów lateksowych z nadrukiem jest bardzo szerokie. Dzięki nim możliwa jest skuteczna promocja firmy realizowana na wiele sposobów. Praktycznie jedynym ograniczeniem jest tu wyobraźnia projektanta kampanii.
Spore możliwości stwarza też własny nadruk na balonie, który może kierować uwagę odbiorcy do konkretnego celu. Może nim być firma, marka produktu, wydarzenie, ale też propagowana polityka – np. eko.
Wykorzystanie balonów na eventach i imprezach
Balony lateksowe są doskonałym nośnikiem reklamy wykorzystywanym podczas eventów i imprez plenerowych. Umieszczane w starannie zaprojektowanych kompozycjach są doskonale widoczne z dużej odległości, a dzięki unoszeniu się w powietrzu, tworzą dekorację dynamiczną. Ruch przyciąga uwagę, a estetycznie wykonany nadruk niesie łatwy do zapamiętania przekaz.
Balony jako narzędzie reklamowe w sklepach i firmach
Lekkie, kolorowe kule z nadrukowanym logo firmy pomogą w promowaniu marki sklepu, produktu czy firmy. Mogą być umieszczane przy wejściu lub stoisku z produktem, a także wręczane klientom podczas degustacji.
Wykorzystanie balonów w kampaniach społecznych i charytatywnych
Nadruk na balonach pozwoli też promować idee wynikające z polityki firmy. Z wykorzystaniem tych akcesoriów można zachęcić odbiorców do uczestnictwa w ważnej akcji społecznej czy charytatywnej. Odpowiednio skomponowane hasło może zmotywować do segregacji śmieci, picia wody zamiast napojów gazowanych czy spontanicznego udziału w sprzątaniu miejskiego parku.
Jak wybrać najlepsze balony lateksowe z nadrukiem?
Wybór balonów z nadrukiem wymaga uwzględnienia kilku elementów. Jednym z nich jest ich przeznaczenie, czyli rodzaj kampanii reklamowej i jej zasięg.
Jeśli celem reklamy jest bezpośrednie dotarcie do klientów, warto zdecydować się na mniejsze balony na patyczkach, przeznaczone do rozdawania na różnych imprezach. Budując pylon, warto postawić na większe balony, a nawet na jeden duży o niestandardowym kształcie.
Ważne są też koszty reklamy, dlatego nakład finansowy na zakup gadżetów jest kolejnym czynnikiem decydującym o wyborze. Niekiedy bardziej opłacalny będzie wybór setek małych baloników niż kilku wielkoformatowych.
Istotnym kryterium wyboru są też kolory. W ofercie firmy LogoNaBalonie.pl można ich znaleźć bardzo wiele, co pozwoli na realizację każdej kampanii reklamowej z uwzględnieniem jej założeń graficznych i wzornictwa firmowego.
Zobacz także inne wpisy:
- Gadżety reklamowe, które nadadzą Twojej reklamie charakter – balony z logo
- Jak wykorzystać balony reklamowe do promocji firmy?
- Nadruki na balonach lateksowych – sprawdzona forma reklamy na konferencjach i eventach