Reklama zewnętrzna od lat niezmiennie zapewnia masowy zasięg oddziaływania i doskonałe efekty promocyjne. Niestety, wraz z rozwojem tego segmentu oraz wzrostem liczby nośników – a co za tym idzie – przekazów, coraz trudniej dotrzeć do odbiorców kampanii reklamowych. Skłoniło to specjalistów ds. outdooru do poszukiwań nowych ciekawych rozwiązań. W realizowanych działaniach zaczęto więc wykorzystywać wyróżniające się na tle strefy miejskiej nośniki pneumatyczne, do których należą airwalle. Te oryginalne, dmuchane nośniki pozwalają na ekspozycję reklamy w miejscach niedostępnych dla standardowych konstrukcji outdoorowych i precyzyjne dotarcie przekazu do pieszych odbiorców.
Airwall to stała konstrukcja pneumatyczna w formie ramy, która podczas ekspozycji napełniana jest powietrzem. Do obu stron nadmuchanego nośnika – za pomocą specjalnych rzepów – przyczepiane są plakaty reklamowe. Największą popularnością na rynku cieszą się airwalle o wymiarach 8×6, ale dostępne są również w większym formacie.
Łatwy i szybki montaż sprawia, że airwalle chętnie wykorzystywane są w 2-tygodniowych lub miesięcznych kampaniach z rotacją czy też w kampaniach plenerowych – na festiwalach, koncertach czy na plaży. Są też doskonałym uzupełnieniem działań promocyjnych, realizowanych przy użyciu standardowych tablic outdoorowych, czy też nietypowych działań ambientowych.
Już niewielka liczba dmuchanych nośników – które zmieniają swoją lokalizację co 2-3 dni – pozwala na realizację efektywnej kampanii „kroczącej” o bardzo szerokim zasięgu. Ponadto, airwalle – jako jedyne – zapewniają unikalną możliwość ekspozycji reklamy w miejscach, w których ustawienie standardowych tablic outdoorowych nie jest możliwe. Niezakłócona innymi przekazami promocyjnymi, dociera ona nie tylko do uczestników transportu miejskiego w centrum miasta, ale zaskakuje również pieszych na osiedlach mieszkalnych czy przy szkołach.
Oryginalny wygląd airwalli gwarantuje ich zauważalność i na długo zapada w pamięć, a tym samym wzmacnia siłę przekazu reklamowego. Dmuchane nośniki zastosowane w kampanii Headz na zlecenie koncernu Puma czy też w kampanii filmu animowanego „Żółwik Sammy” zapewniły precyzyjne dotarcie zarówno do szerokiego grona odbiorców ogólnych, jak i do wymagającej grupy docelowej – czyli dzieci i młodzieży. Kilkakrotnie wykorzystano je również w kampaniach organizowanych przy okazji otwarcia dużych supermarketów – gdzie służyły jako tablice kierunkowe – oraz w działaniach komunikujących wprowadzenie nowości produktowych branży FMCG.
Możliwości wykorzystania airwalli jest nieskończenie wiele – efekt zawsze tak samo dobry. Nośniki wyróżniają się na tle strefy miejskiej i innych form outdooru, wzbudzają pozytywne emocje i skojarzenia. Można je ustawić praktycznie wszędzie, co pozwala na dokładne zaplanowanie i dostosowanie kampanii do potencjalnych odbiorców. Airwalle to oryginalne rozwiązanie w opanowanej przez standardowe nośniki branży reklamy zewnętrznej. Rosnąca popularność airwalli ma szansę przekonać specjalistów ds. outdooru do częstszego wykorzystywania również innych niekonwencjonalnych nośników pneumatycznych – takich jak, np. skywizzboardy czy windmany – co niewątpliwie ożywi krajobraz polskich miast.
źródło: Łukasz Wylęga, www.epr.pl